dijous, d’octubre 30, 2008

Nike i el cinema



Qualsevol spot que Nike produeix és garantía d'una boníssima creativitat. Últimament, segueixen la tendència d'altres marques de contractar directors reconeguts en el món del cinema per a que dirigeixin els seus spots.
Així ho van demostrar aquest estiu amb el magnífic "Take it to the next level" firmat per el director Guy Richie .
Aquí a Europa però, estem acostumats a veure spots relacionats amb els esports que més es practiquen normalment, però el futbol americà, esport rei als E.U.A, sol ser un dels esports més recurrents en la publicitat yankee. Dic això, perquè m'agradaria ensenyar-vos les dues últimes campanyes relacionades amb aquest esport.
Continuant amb noms de directors doncs, Michael Mann firma la campanya d'innaguració de la NFL, "Leave Nothing" (amb banda sonora de "l'Último Mohicano"), on ens demostra el que has de suar per a fer un bon "touch down". I per últim, en la darrera campanya, que porta per nom "Fate" (amb banda sonora de "El Bueno, el Feo i el Malo"), on David Fincher, ens condueix a través del destí de dos dels jugadors més famosos del país.

Ja veieu, cinema i publicitat cada cop van més que lligats de la mà.

Fate (Wieden & Kennedy, Portland):





Leave Nothing (Wieden & Kennedy, Portland):